[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.AdSerwer na podstawie uzyskanych informacji wysyła do serwera odpowiedni baner i zapisuje informacje o tym w swojej bazie danych.W ten sposób wyświetlenie banera może być oparte na informacjach, które wymieniłem wcześniej.Wyświetlenie odpowiedniego banera może być uzależnione od pory dnia, liczby wizyt na tej stronie przez danego Internautę czy liczby odsłon poszczególnych banerów.Inne banery mogą być wyświetlane w godzinach porannych, a inne w godzinach wieczornych.Jeżeli Internauta odwiedził już stronę kilkukrotnie i widział 3 razy ten sam baner, AdSerwer może zostać ustawiony tak, aby nie wyświetlał banera dla tego samego Internauty po raz czwarty.Dodatkowo, jeżeli reklamodawca zakupił powiedzmy 10.000 odsłon banera to AdSerwer wie dokładnie kiedy następuje zakończenie kampanii i informuje nas o tym na bieżąco.Oprócz doskonałych możliwości targetowania reklamy internetowej AdSerwer umożliwia także bieżącą analizę przebiegu kampanii za pomocą profesjonalnie prowadzonych raportów.Możliwości tego rozwiązania są ogromne.Przypuśćmy, że strona na której reklamuje się dane przedsiębiorstwo oglądana jest przez Internautów z wielu różnych krajów.Na podstawie domeny głównej (np.:.com,.pl,.fr,.de), z której oni przychodzą możliwe jest wyświetlenie banera w odpowiednim języku.Reklamę można nawet dostosować na podstawie numeru IP, z którego pochodzi Internauta.Przykładowo reklamując produkt dla wąskiej grupy przedsiębiorstw posiadających sieci wewnętrzne możemy zaprojektować banery specjalnie dla każdego nich.W kampaniach obsługiwanych przez AdSerwer zarówno reklamodawca, jak i agencja reklamowa mogą w każdej chwili sprawdzić jak przebiega kampania reklamowa, ile razy został wyświetlony baner, jaki jest aktualny współczynnik click-through dla danego banera oraz jakie są statystyki osób, dla których został on wyświetlony.Dzięki stałej kontroli nad przebiegiem kampanii możemy zadecydować o zmianie banera, który okazuje się nieefektywny lub też zmodyfikować przebieg kampanii reklamowej.Ponadto klienci agencji reklamowej są na bieżąco informowani o jej przebiegu, co znacznie wpływa na zadowolenie i lojalność.Internet stwarza ogromne możliwości dla reklamy i pozwala na jej na docieranie do osób nią zainteresowanych.W ten sposób staje się ona bardziej przyjazna i zdecydowanie efektywniejsza.4.5.Reklama internetowa na świecie i w Polsce.Światowe wydatki na reklamę online w roku 1999 osiągnęły blisko 4,6 mld dolarów.Nie jest to dużo w stosunku do wydatków reklamowych ogółem.Przykładowo budżet reklamy telewizyjnej w 1998 wynosił 48 miliardów dolarów.Zaskakująca jest jednak dynamika wzrostu w tej dziedzinie.Średnie roczne tempo wzrostu począwszy od roku 1995 wynosi ok.200%.W przypadku tradycyjnych metod reklamy wzrost nie przekracza 15%.Wykres 17.Światowe wydatki na reklamę online w latach 1996-1999 (mln $).źródło: opracowanie własne na podstawie danych raportów Price Waterhause Coopers z lat 1995-1999 (www.iab.net).Wykres 18.Światowe wydatki na reklamę online w latach 1995-2003 (mln $).źródło: opracowanie własne na podstawie przewidywanego wzrostu do roku 2003 według NUA Internet Surveys oraz Forrester Research (www.nua.ie/surveys)Reklama internetowa jest najbardziej popularna na rynkach wyspecjalizowanych i stanowi poważne zagrożenie dla prasy i katalogów branżowych typu „Yellow Pages”.Wykres 19.Najpopularniejsze media reklamowo-promocyjne na rynkach wyspecjalizowanych USA.źródło: Kelsey Group & ConStat Inc.(www.kelseygroup.com)Większa część wydatków na reklamę internetową dotyczy firm amerykańskich lecz udział Stanów Zjednoczonych stale maleje.Spowodowane jest to dynamicznym rozwojem ebiznesu w Europie.Najwięcej na ten cel przeznaczają Niemcy - 39 mln dolarów w 1998 r.w Polsce Internet jest wciąż najmniej popularnym środkiem reklamowym i przegrywa nawet z reklamą kinową.Całkowite wydatki w roku 1998 szacuje się na 2 miliony złotych co stanowi znikomy odsetek 5,5 miliardowego rynku reklamowego.Jest to jednak najszybciej rozwijające się medium i należy spodziewać się bardzo szybkiego wzrostu udziału reklamy internetowej w najbliższym czasie.Obecnie działa już w Polsce kilka agencji internetowych oferujących przeprowadzanie profesjonalnie przygotowanych kampanii reklamowych, pojawiają się również giełdy przestrzeni reklamowej.PodsumowanieReklama uważana jest za płatną formę bezosobowego przekazu treści.Reklama internetowa wyróżnia się tym, że może być dokładniej ukierunkowana do grupy docelowej co sprawia, że jest ona o wiele milej widziana przez odbiorów niż jakakolwiek inna forma reklamy.Najodpowiedniejsze miejsca na reklamowe w Internecie to:lnajczęściej odwiedzane przez Internautów strony takie jak wyszukiwarki, portale, katalogi we, serwisy informacyjne,llwitryny związane tematycznie z reklamującą się firmą.lBadania Internet Advertising Bureau zaprzeczają dość powszechnie przyjętej zasadzie, że cel reklamy internetowej to bezpośrednie sprowadzanie Internautów do witryny reklamodawcy.Współczynnik click-through (czyli stosunek liczby osób, które zobaczyły baner do liczby osób, które kliknęły na nim) wynosi zaledwie 0,5-2%
[ Pobierz całość w formacie PDF ]