[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Te39okruttic pytony - polski kler, podjudzał po upadku nazistów do pogromów tych%7łydtho, którzy cudem przeżyli.Zwróćmy uwagę, żc autor oszczerczej książki wymienia Polaków'na pierwszym miejscu wśród tych, którzy mordowali %7łydów., żc wymyśla ohydne kłam stwo o księżach polskich, którzy rzekomo zachęcali domordowania %7łydów.Wbrew prawdzie historycznej o tak licznych polskichksiężach i zakonnicach, którzy zapłacili własnym życiem, ratując zagrożonych %7łydów.Wbrew świadectwu nawet tak tendencyjnie niechętnego Polakom żydowskiego kronikarza wydarzeń Emanuela Ringelbluma.Onwłaśnie zanotował w swej kronice pod datą 31 grudnia 1940 r.5 stycznia1941 r.ż c w e wszystkich kościołach W arszawy wygłoszono kazania, żebypuścić w niepamięć nieporozumienia z %7łydami, ponieważ teraz ich osadzono za murami (Emanuel Ringclblum Kronika getta warszawskiego 1wrzesień 1939 styczeń 1943", Warszawa 1988, s.227).W wydanej w 1996 r.w USA książce Arnolda Shaya From Bendzinto Auschwitz.A Joum cy to H eli" można było m.in.przeczytać toki oto atakna Kościół katolicki w Polsce (s.3): Kościół w Polsce byt i jest bardzo antysemicki.Większość wiadomości o tym, co dzieje się zo święcie, Polacy otrzymywali u>niedziele w kościołach i nic były one nigdy pochlebne dla %7łydów.Prawdą byłodokładnie coś przeciwnego.Ksiądz rozsieioai truciznę przeciwko %7łydom zo kazaniuniedzielnym, tak, że kiedy parafianie opuszczali kościół byli gotozoi do mordowaniawszystkich yydózu.Ksiądz powinien był głosić braterską miłość, a zamiast tegogłosił nienazoiść przecizo %7łydom.Przyzwyczailiśmy się do życia z tym, poniczoażbyliśmy bezsilnie, aby móc cokolzoiek zrobić przedzoko tym kazaniom.%7łydowski naukowiec z York Univcrsity Isaac Bar Lewaw w liściepublikowanym 3 kwietnia 1978 r.na łamach kanadyjskiego Globe and Miii" twierdził, że polskie duchowicńshoo było generalnie przeciwko %7łydom i zo szoychkazaniach ta kośdołach zozywalo, by nie pomagać tym 7.ydom, którzy uciekali z obo-zózo czy więzień.Swe oszczerstwa Lcwaw ukoronował twierdzeniem, że jakoby sam kardynał Hlond występował oficjalnie przeciwko pomaganiu czyratowaniu %7łydów.Polemizujący z tymi kalumniami przedstawiciel kanadyjskiej Polonii Mark Paul stwierdził, iż: Fakt, że kardynał August Hłond był pozakrajem przez prażcie cały czas zoojny, został aresztowany i internozoauy przez gestapo we Francji i nie miał faktycznie żadnego kontaktu z duchowieństwem w Polsce,nie miał żadnego znaczenia dla logiki myślenia osoby, u której fanatyzm i rasowaniaiawiść zatarła wszelkie ślady naukozoej integralności (M.Paul Aid for War-saw Ghetto", polonijny Związkowiec" z 11 kwietnia 1979 r.).Przypomnijmy tu, że znany żydowski autor prof.Philip Friedmanpisał w Theit Brothers Keepers" (New York 1957, s.26-27,127), iż właśnie40księża wzywali w Warszawie %7łydów, by nic ulegali propagandzie nienawiści wobec %7łydów.Można by bardzo długo wyliczać książki żydowskich autorówszkalujących rolę Kościoła katolickiego w Polsce wobec %7łydów w okresie IIwojny światowej i okresie powojennym.Szczególnie plugawe kalumnie naten temat znajdujemy w książce mieszkającego dziś w Australii, byłegoubeka w czasach stalinowskich - Marca Verstandiga.W wydanej w marcu1996 roku w Australii pełnej fałszów autobiograficznej książce I rest mycasc" Verstandig pisał m.in.: Wiedzieliśmy, że głęboko zakorzeniona nienawiśćPolaków do %7łydów wyioodziła się z naitk Kościoła katolickiego.Siedemdziesiąt pięćprocent polskiej populacji było kompletnymi analfabetami i pozostawało pod wpływem księży.Ekonomiczne motywy ludności iv$i i miast pozbycia się %7łydóto byłypodbudowane jadowitym antysemityzmem płynącym z nauk Kościoła (s.178).W Polsce atmosfera Wielkiego Piątku była zawsze napięta.Podczas, gdykatolicy pościli, księża podjudzali ich przeciioko %7łydom, których obzoimałi zaukrzyżowanie (s.175).W Niedzielę Wielkanocną 2943 roku, przy akompaniamencie dzwonów kościelnych,polscy katolicy wyiolekli na pewną śmierć Lcizera Bergera i jego 16-łetttią córkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]