[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Każde uciekajÄ…cedziecko ma dwa woreczki.Zadaniem berka jest zebranie jak najwiÄ™kszej liczby worecz-125 ków.Dziecko dotkniÄ™te (zÅ‚apane) oddaje mu woreczek.Berki odnoszÄ… zebrane woreczkido pudeÅ‚ek ustawionych na koÅ„cowych liniach sali lub boiska.Wygrywa ten berek, któ-ry zbierze najwiÄ™cej woreczków.Uwaga! JeÅ›li dziecko uciekajÄ…ce przed berkiem nie ma już woreczków, wówczasstaje nieruchomo." Dzieci ustawione w rozsypce: naprzemianstronne wymachy rÄ…k  raz w górÄ™, raz w dół, krążenia ramion w przód, a nastÄ™pnie w tyÅ‚, skrÄ™toskÅ‚ony w rozkroku do nogi prawej i lewej nastÄ™pnie wyprost tuÅ‚owia, krążenia bioder, rÄ™ce na kolanach, zgiÄ™cie nóg w stawach kolanowych, wyprost, siad prosty, leżenie przewrotne, siad prosty, skÅ‚ony tuÅ‚owia w przód z dotkniÄ™ciem palców u nóg  nogi proste, w siadzie stopy zÅ‚Ä…czone, kolana na zewnÄ…trz, dzieci trzymajÄ… rÄ™kami za stopy, Å‚okciamiwypychajÄ… kolana na zewnÄ…trz, leżenie przodem, skÅ‚on tuÅ‚owia w tyÅ‚, dzieci patrzÄ… na sufit, 12 podskoków w miejscu, co 3.skok dzieci starajÄ… siÄ™ dotknąć kolanami klatki piersiowej, rÄ™ce w górÄ™, dzieci mocno zamykajÄ… i otwierajÄ… dÅ‚onie.3.Część główna." MurarzNauczyciel wybiera jedno dziecko, które stoi na Å›rodku sali, i porusza siÄ™ jedynie poÅ›rodkowej linii.Reszta dzieci ustawiona na jednej poÅ‚owie boiska.Na sygnaÅ‚ nauczycie-la dzieci przebiegajÄ… na drugÄ… stronÄ™.Kto zostanie dotkniÄ™ty przez murarza, doÅ‚Ä…cza doniego i chwyta go za rÄ™kÄ™." Bieg z pokonywaniem toru przeszkódRys.1Start z linii koÅ„cowej, bieg z trafia-niem stopami w rozÅ‚ożone szarfy,nastÄ™pnie przejÅ›cie pod pÅ‚otkami,przeskok przez jednÄ… część skrzyni.WejÅ›cie na drabinki na 4.szczebeli przejÅ›cie bokiem po drabince,maks.4 rzÄ™dy drabinkowe (nauczy-ciel oznacza szarfÄ… moment wejÅ›ciai zejÅ›cia z drabinki).Przechodzeniepo Å‚aweczce.Marsz w podporze ty-Å‚em do miejsca wyznaczonego pa-choÅ‚kiem.Okrążenie poÅ‚ożonegomateraca i przeÅ‚ożenie szarfy przeztułów z góry w dół, na koniec prze-skakiwanie poÅ‚ożonych kamycz-ków (bÄ…dz woreczków).Nauczyciel stoi przy drabinkach,asekuruje dzieci oraz obserwujeprzejÅ›cie po Å‚aweczce.Dzieci poko-nujÄ… tor przeszkód strumieniowo nastÄ™pna osoba rusza, gdy pierw-3 2 1sza przeskakuje przez skrzyniÄ™.126 " Bocian i żaba  zabawa na czworakachNauczyciel wyznacza staw, w którym skaczÄ… sobie żabki, oraz Å‚Ä…kÄ™, na której jest bocian.%7Å‚abki Å›piewajÄ… piosenkÄ™: Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz żabkÄ™ na Å›niadanie?W tym momencie wchodzÄ… na Å‚Ä…kÄ™.Potem bocian odpowiada: Kle, kle, kle, żabkÄ™ chcÄ™ i Å‚a-pie żaby uciekajÄ…ce do swojego stawu.ZÅ‚apane żaby stajÄ… siÄ™ automatycznie bocianami.4.wiczenia koÅ„czÄ…ce zajÄ™cia." Jeże  zabawa odprężajÄ…caPrzy cichym akompaniamencie dzieci wÄ™drujÄ… po sali na czworakach.Na gÅ‚oÅ›ny sygnaÅ‚(np.gwizdek) zwijajÄ… siÄ™ w kÅ‚Ä™bki jak jeże  klÄ™kajÄ… na obu kolanach, chowajÄ… gÅ‚owÄ™,obejmujÄ…c jÄ… ramionami, mocno wyprężajÄ… plecy.PozostajÄ… w tej pozycji do chwili usta-nia sygnaÅ‚u, po czym czworakujÄ…, jak poprzednio.Po zabawie należy dać dzieciom dowykonania zadanie wymagajÄ…ce wyciÄ…gniÄ™cia siÄ™ w górÄ™ i wyprostowania caÅ‚ego ciaÅ‚a,np.zrywanie jabÅ‚ek, siÄ™ganie po jakiÅ› przedmiot na najwyższÄ… półkÄ™ lub kilkakrotne kla-Å›niÄ™cie wysoko nad gÅ‚owÄ… z jednoczesnym skokiem w górÄ™." Zbiórka  omówienie zajęć.Wyróżnienie dzieci, które staraÅ‚y siÄ™ wykonać wszystkiećwiczenia poprawnie i bezpiecznie.TEMAT ZAJ: NiepeÅ‚nosprawni  czy inni?Cele nauczyciela.UczeÅ„: wyjaÅ›nia pojÄ™cie niepeÅ‚nosprawny. wymienia i rozpoznaje rodzaje niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci, wskazuje problemy, z jakimi borykajÄ… siÄ™ osoby niepeÅ‚nosprawne, wie, jak należy nawiÄ…zać kontakt z osobÄ… niepeÅ‚nosprawnÄ….Zrodki dydaktyczne: lusterko, stopery do uszu, bandaż, chusta na oczy, pÅ‚yta CD z dowol-nymi utworami instrumentalnymi, cytryna, perfumy, czekolada, sól, worek z klockiem, plu-szowa zabawka, ołówek.Przebieg zajęć1.Lusterko  zabawa na dobry poczÄ…tek dnia.Dzieci siedzÄ… w krÄ™gu.Nauczyciel trzyma przed sobÄ… lusterko i informuje dzieci, że każ-de z nich za chwilÄ™ przejrzy siÄ™ w lusterku.Podczas przeglÄ…dania dzieci wypowiadajÄ…swoje imiÄ™ i mówiÄ… coÅ› ciekawego o sobie, np.co lubiÄ… robić.Nauczyciel przeglÄ…da siÄ™w lusterku i mówi: Jestem Zosia, lubiÄ™ czytać.Podaje lusterko dziecku siedzÄ…cemu polewej stronie.2.Tajemnicza Kraina  wprowadzenie w temat.Nauczyciel mówi:Zamknijcie oczy.Niech każde z was wyobrazi sobie, że przyjechaÅ‚o do Tajemniczej Krainy.Wchodzisz przez piÄ™knÄ… bramÄ™.WitajÄ… ciÄ™ ludzie, lecz wszyscy wyglÄ…dajÄ… tak samo  takiesame twarze, takie same wÅ‚osy, taki sam uÅ›miech, taki sam wzrost.WitajÄ… ciÄ™ serdeczniei zapraszajÄ… do zwiedzania krainy.Spacerujesz i ogarnia ciÄ™ coraz wiÄ™ksze zdziwienie, bowszystko jest takie samo: domy, roÅ›liny, ulice, samochody.Po krótkim czasie przestaje ciÄ™interesować Tajemnicza Kraina, bo wszystko co tam widzisz jest takie samo [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •