[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Każde uciekającedziecko ma dwa woreczki.Zadaniem berka jest zebranie jak największej liczby worecz-125ków.Dziecko dotknięte (złapane) oddaje mu woreczek.Berki odnoszą zebrane woreczkido pudełek ustawionych na końcowych liniach sali lub boiska.Wygrywa ten berek, któ-ry zbierze najwięcej woreczków.Uwaga! Jeśli dziecko uciekające przed berkiem nie ma już woreczków, wówczasstaje nieruchomo." Dzieci ustawione w rozsypce: naprzemianstronne wymachy rąk raz w górę, raz w dół, krążenia ramion w przód, a następnie w tył, skrętoskłony w rozkroku do nogi prawej i lewej następnie wyprost tułowia, krążenia bioder, ręce na kolanach, zgięcie nóg w stawach kolanowych, wyprost, siad prosty, leżenie przewrotne, siad prosty, skłony tułowia w przód z dotknięciem palców u nóg nogi proste, w siadzie stopy złączone, kolana na zewnątrz, dzieci trzymają rękami za stopy, łokciamiwypychają kolana na zewnątrz, leżenie przodem, skłon tułowia w tył, dzieci patrzą na sufit, 12 podskoków w miejscu, co 3.skok dzieci starają się dotknąć kolanami klatki piersiowej, ręce w górę, dzieci mocno zamykają i otwierają dłonie.3.Część główna." MurarzNauczyciel wybiera jedno dziecko, które stoi na środku sali, i porusza się jedynie pośrodkowej linii.Reszta dzieci ustawiona na jednej połowie boiska.Na sygnał nauczycie-la dzieci przebiegają na drugą stronę.Kto zostanie dotknięty przez murarza, dołącza doniego i chwyta go za rękę." Bieg z pokonywaniem toru przeszkódRys.1Start z linii końcowej, bieg z trafia-niem stopami w rozłożone szarfy,następnie przejście pod płotkami,przeskok przez jedną część skrzyni.Wejście na drabinki na 4.szczebeli przejście bokiem po drabince,maks.4 rzędy drabinkowe (nauczy-ciel oznacza szarfą moment wejściai zejścia z drabinki).Przechodzeniepo ławeczce.Marsz w podporze ty-łem do miejsca wyznaczonego pa-chołkiem.Okrążenie położonegomateraca i przełożenie szarfy przeztułów z góry w dół, na koniec prze-skakiwanie położonych kamycz-ków (bądz woreczków).Nauczyciel stoi przy drabinkach,asekuruje dzieci oraz obserwujeprzejście po ławeczce.Dzieci poko-nują tor przeszkód strumieniowo następna osoba rusza, gdy pierw-3 2 1sza przeskakuje przez skrzynię.126" Bocian i żaba zabawa na czworakachNauczyciel wyznacza staw, w którym skaczą sobie żabki, oraz łąkę, na której jest bocian.%7łabki śpiewają piosenkę: Hej bocianie, hej bocianie, czy chcesz żabkę na śniadanie?W tym momencie wchodzą na łąkę.Potem bocian odpowiada: Kle, kle, kle, żabkę chcę i ła-pie żaby uciekające do swojego stawu.Złapane żaby stają się automatycznie bocianami.4.wiczenia kończące zajęcia." Jeże zabawa odprężającaPrzy cichym akompaniamencie dzieci wędrują po sali na czworakach.Na głośny sygnał(np.gwizdek) zwijają się w kłębki jak jeże klękają na obu kolanach, chowają głowę,obejmując ją ramionami, mocno wyprężają plecy.Pozostają w tej pozycji do chwili usta-nia sygnału, po czym czworakują, jak poprzednio.Po zabawie należy dać dzieciom dowykonania zadanie wymagające wyciągnięcia się w górę i wyprostowania całego ciała,np.zrywanie jabłek, sięganie po jakiś przedmiot na najwyższą półkę lub kilkakrotne kla-śnięcie wysoko nad głową z jednoczesnym skokiem w górę." Zbiórka omówienie zajęć.Wyróżnienie dzieci, które starały się wykonać wszystkiećwiczenia poprawnie i bezpiecznie.TEMAT ZAJ: Niepełnosprawni czy inni?Cele nauczyciela.Uczeń: wyjaśnia pojęcie niepełnosprawny. wymienia i rozpoznaje rodzaje niepełnosprawności, wskazuje problemy, z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne, wie, jak należy nawiązać kontakt z osobą niepełnosprawną.Zrodki dydaktyczne: lusterko, stopery do uszu, bandaż, chusta na oczy, płyta CD z dowol-nymi utworami instrumentalnymi, cytryna, perfumy, czekolada, sól, worek z klockiem, plu-szowa zabawka, ołówek.Przebieg zajęć1.Lusterko zabawa na dobry początek dnia.Dzieci siedzą w kręgu.Nauczyciel trzyma przed sobą lusterko i informuje dzieci, że każ-de z nich za chwilę przejrzy się w lusterku.Podczas przeglądania dzieci wypowiadająswoje imię i mówią coś ciekawego o sobie, np.co lubią robić.Nauczyciel przegląda sięw lusterku i mówi: Jestem Zosia, lubię czytać.Podaje lusterko dziecku siedzącemu polewej stronie.2.Tajemnicza Kraina wprowadzenie w temat.Nauczyciel mówi:Zamknijcie oczy.Niech każde z was wyobrazi sobie, że przyjechało do Tajemniczej Krainy.Wchodzisz przez piękną bramę.Witają cię ludzie, lecz wszyscy wyglądają tak samo takiesame twarze, takie same włosy, taki sam uśmiech, taki sam wzrost.Witają cię serdeczniei zapraszają do zwiedzania krainy.Spacerujesz i ogarnia cię coraz większe zdziwienie, bowszystko jest takie samo: domy, rośliny, ulice, samochody.Po krótkim czasie przestaje cięinteresować Tajemnicza Kraina, bo wszystko co tam widzisz jest takie samo
[ Pobierz całość w formacie PDF ]