[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Obroca - rynki przemysowe, produkty bezmarkowe (sól, wgiel) - spójna strategiaKoncentracja na wskiej domenie czy ukadzie produkt-rynek i agresywnej obronie wasnej pozycji na obsugiwanym rynku oraz w zakresie wasnej ofertyOgraniczony asortyment i liczba obsugiwanych rynków; oferta skierowana do cile okrelonego grona nabywców;Wysoka stabilno oferowanych produktów - próby wprowadzania nowych produktów kocz si z reguy niepowodzeniem, burzc uksztatowane wczeniej rutyny i sposoby postpowaniaMaksymalizacja wydajnoci i efektywnoci: niskie koszty wytwarzania i stosunkowo wysoka jakoBudowa barier wejcia, np.przez rozbudowanie mocy produkcyjnych, kontrol dystrybucjiTechnologie s systematycznie, cho powolnie, doskonaloneStruktura wysmuka, scentralizowana - efektywna biurokracja.Analityk - IBM z rynkiem stabilnym (MAINFRAMES), oraz rynek dynamiczny (PC) - niespójna strategiaImitowanie tych ukadów produkt-rynek, które zostay ju sprawdzone przez inne organizacje - ich identyfikacja i adaptacja jako nowe elementy wasnej domenyczy elementy strategii innowatora i obrocy - funkcjonuje jednoczenie na wzgldnie stabilnych i bardzo dynamicznych rynkachZwykle koncentracja na rynkach stabilnych i próby wygrania na rynkach rozwijajcych si (tworzenie i wdraanie innowacji)Ten typ strategii jest zwizany z dziaaniem w ramach szerokiej domeny; skadaj si na ni rynki i produkty, z których cz jest stosunkowo moda i labilna, a cz stabilna i dojrzaaDue inwestycje w technologieProblemem jest alokacja zasobów midzy dywizjami, czy grupami tak aby byy one efektywneBiernie lub niespójnie reagujcy - niespójna strategiaNiespójne strategie, struktury, kultura organizacyjnaWykorzystywanie okazji, które niesie za sob rozwój otoczenia organizacjiDorane reakcje na zmiany w otoczeniuBrak zdecydowanej myli przewodniej moliwej do zidentyfikowaniaZarzdzanie jest pochodn okazji, organizacja jest niejako unoszona przez bieg wydarze rynkowychStrategi t mona okreli jako brak strategiiBrak efektywnociTypologia strategii Milesa i Snowa jest zakotwiczona w szkole sytuacyjnej.Przedsibiorstwo musi dopasowywa si do sytuacji w jego otoczeniu.Otoczenie moe by: dynamiczne/spokojne, zoone , niepewne).Wybory firmy dotycz 3 elementów:przedsibiorczo firmyprodukcja i technologia (np.masowa, prototypowa, aparaturowa)model administrowania (centralizacja/decentralizacja, procedury/wartoci i normy)wyrónia warunki sytuacji, a po ich okreleniu mamy jasno któr strategi wybraAnaliza rozpoczyna si w tej typologii od okrelenia warunków otoczenia przy uwzgldnieniu poprzednich strategii firmy, które to warunki powoduj okrelenie konkretnej strategiiPrzedsibiorstwo musi dopasowa si do sytuacji w jego otoczeniuInnowator - tak firm na rynku polskim moe by ERA lub PLUS.Innowacyjno objawia si przez bardzo agresywny marketing oraz wprowadzanie nowych usug (nowe produkty w telefonach: kalendarz, budzik, zegar, moliwo podczenia do komputera i transmisji danych, wysyanie faksów, wejcie do internetu, usuga POP).Sytuacja rynkowa wymaga duej elastycznoci tak aby w sytuacji gdy zasadnicza korzy z telefonu komórkowego - moliwo rozmowy z kadego miejsca - zostaa tak wzbogacona o usugi, aby wyróni firm, zbudowa przewag konkurencyjn.Obroca - mog nim by firmy z brany paliw pynnych - np.Petrochemia Pock.Przy do ograniczonym asortymencie wszelkie dziaania zmierzaj ku maksymalizacji efektywnoci sprzeday, minimalizacji kosztów.Badania i rozwój nie s specjalnie wan czci dziaalnoci firmy.Ponadto wysokie bariery wejcia powoduj niewielkie zagroenie ze strony potencjalnych konkurentów.Analityk - moe to by wikszo firm komputerowych dziaajcych na polskim rynku (np.Hewlett Packard) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •