[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W asne stanowisko podkre lamy wyra nie poprzez dobórprzymiotników i przys ówków zawieraj cych odpowied-ni ocen , które w sposób ostateczny wyra aj naszestanowisko.Po zbudowaniu tych umocnie mo emy kontynuowaakt komunikacji, ch tnie wdaj c si w dyskusj.Przyk ad: My, Arcor SA, stanowimy w ród alternatywnych operatorówtelekomunikacyjnych absolutny numer jeden, co sprawia, e nasipartnerzy zawsze mog na nas polega !.26 Wskazówka: Najwi ksz uwag s uchaczy przyci ga sam po-cz tek wyk adu lub prezentacji.Nale y zadba o to, by prze-kaz zasadniczy dotar do nich w a nie wtedy!U ywaj c wyra enia  My, Arcor SA , wyra nie podkre la-my zwi zek swojej osoby z anonimowym przedsi biorstwem.Warto odpowiednio dostosowa nast puj ce potem powitanie.Przyk ad:Wej cie na scen  przyj cie odpowiedniej postawy  wyra nenawi zanie kontaktu wzrokowego. My, Arcor SA, stanowimy w ród alternatywnych operatorówtelekomunikacyjnych absolutny numer jeden, co sprawia, e nasipartnerzy zawsze mog na nas polega !Moi pa stwo, serdecznie witamy na naszej dorocznej imprezie!..Apel skierowany do odbiorcyApele wyra ane w akcie komunikacji to osadzonew p aszczy nie my lenia i dzia ania oraz wp ywaj ce napodejmowane decyzje sugestie, które kierujemy do naszegorozmówcy (s uchacza).Apele jako cz ci sk adowe wypowiedzi stanowi rodek za-radczy na wypadek pojawienia si w jej trakcie dowolnychelementów pozbawionych znaczenia.Nieistotne elementypojawiaj si w wyniku z udzenia, e uda o nam si wzbudziczyj kolwiek uwag.eby Twoja przemowa czy prowadzonarozmowa przynios a efekty, musisz by absolutnie pewien uwagiswojego s uchacza!Skierowany do jednego rozmówcy czy ca ego audytoriumapel (sugestie dotycz ce dzia ania, my lenia czy mówienia)27 wyra a to, co chcemy uzyska od s uchacza (jest na niegoukierunkowany).Zamiast na pró no kokietowa samych siebie w asnymis owami, warto dzi ki skierowanym do odbiorcy apelom bu-dowa ze s uchaczami dialog  nawet wtedy, gdy jest to wy-k ad czy prezentacja, a wi c z za o enia monolog!Apele to bezpo rednie wezwania, które wi si z przed-stawianymi tre ciami.Stanowi odpowied na nast puj cepytania ze strony rozmówcy: Co mnie to wszystko obchodzi? , Co mog dzi ki temu zyska ? (Karol Marks).Przyk ad negatywny: Mam nadziej , e uda mi si pokaza pa stwu, czy mog pa stwoskorzysta z naszego obszernego know-how w zakresie transferudanych i w jaki sposób, a tak e e przy okazji by mo e b d pa stwomogli zaoszcz dzi nawet 30 procent ponoszonych dotychczaskosztów.Przyk ad pozytywny: Skorzystajcie z naszego obszernego know-how w zakresie transferudanych, a przy okazji oszcz dzicie 30 procent ponoszonychdotychczas kosztów!.Kolejna cenna wskazówka: eby rozmówca lub audytoriumod samego pocz tku byli nastawieni na odbiór, warto do-datkow wynikaj c z tre ci swojej wypowiedzi przedstawtu po zasadniczym przekazie.28 Przyk ad: Przedstawi pa stwu kryteria decyduj ce o sukcesie zastosowanianaszej prostej strategii i prosz od razu je porówna z Waszymdotychczasowym sposobem post powania.29 B dy mog zdarzy si ka demu mówcy, natomiastprofesjonalni mówcy wiedz , jak sobie z tym radzi.Trenerzy retoryki zarabiaj na chleb w pocie czo a innych.30 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •