[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Druga droga jest możliwa, bowiem człowiek, o ile jest mu to dane odBoga, oczyszcza się z chciwości i z własnego egoizmu poprzez cier-pienie.Im większe prawne i finansowe zniewolenie, tym łatwiej będziewielu ludziom wejść na drogę duchową.Powszechne uduchowienie sięludzi, umożliwi im wypowiedzenie posłuszeństwa państwu zalegali-zowanego wyzysku i prawnego przymusu, które jest formą istnienia cywilizacji śmierci.Powszechna, bezinteresowność jest możliwa doosiągnięcia także bez pośrednictwa pieniądza.Demokracja finansowamoże, ale n i e m u s i być jej przednią strażą.Realizując demokracjęfinansową, realizuje się powszechną bezinteresowność.Jeżeli pierwszykrok zostanie zablokowany, trzeba będzie przekroczyć to utrudnienie.Przekroczenie oznacza tutaj powszechne cywi l ne ni eposł u-szeń st wo, wobec złego prawa, wobec cywilizacji wyzysku i prawnegoprzymusu.Jest to uzasadnione, bowiem złe prawo to w istocie bezpra-wie.Bez moralnej racji prawo po prostu nie istnieje, a więc nieobowiązuje.Nie należy wówczas płacić podatków, należy bojkotowaćpaństwowe zarządzenia.Pracować dla siebie i dla blizniego.Może to199 być nowa forma powszechnego strajku: bezi nt eresowna pracai bezinteresowna dystrybucja dóbr wśród potrzebujących.Dlasprawiedliwego życia nie potrzeba karykaturalnego prawa anipośrednictwa pieniędzy.Potrzebna jest miłość do jednego Boga i doblizniego, oraz wierność Bożemu Słowu  ono, bowiem jest NajwyższymPrawem uchylającym złe prawo wprowadzone przez człowieka.Cywili-zację wyzysku i prawnego przymusu można przekroczyć w ten sposób.Nie może to być destrukcja i samowola, ale zgodne z Najwyższym,Boskim Prawem realizowanie miłości blizniego, w miejsce wyzyskublizniego i samowoli najbogatszych.Taki  strajk jest najlepszą formąprotestu wobec państwa, jeżeli staje się ono w r o g i e m n a r odu.Takistrajk, może się zacząć od bezinteresownej produkcji żywności, którąpaństwo stara się ograniczyć i uczynić nieopłacalną.Bezinteresownaprodukcja żywności ochroni rolnictwo i naród, jeżeli będzie jejtowarzyszyć solidarny wysiłek robotników pracujących w przemyśleprodukującym na potrzeby rolnictwa i w ogóle na potrzeby narodu;chodzi o kopalnie, zakłady energetyczne, rafinerie i inne wielkie i małezakłady przemysłowe, które dzisiaj są niszczone i upadają przez deflację cyniczną politykę finansową.Mniej radykalnym wariantem drugiej drogi jest e m i s j a w a l u t yl o k a l n e j , po to, aby ułatwić ludziom handlową wymianę, umożliwićzatrudnienie i zaspokojenie potrzeb.Taki wariant rozpatruje DavidC.Korten w teorii demokracji gospodarczej.W swojej książce Zwiat pokapitalizmie informuje o podręcznikach emisji lokalnej waluty.Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że obecna recesja i kryzysgospodarczy, oznacza p e w n ą (w znaczeniu: można mieć pewność, żetak się stanie) możliwość odbudowy gospodarki na zupełnie innychzasadach.Bóg toleruje  schładzanie gospodarki w Polsce, bowiemw ten właśnie sposób, l i kwi duj e w Polsce kapi t al i zm.Na gruzachkapitalizmu powstanie w Polsce zupełnie nowy system gospodarczyi społeczny, czego realizatorzy recesji nawet nie podejrzewają, podobniejak dobrych st ron demonetaryzacji złota.Demonetaryzacja złota jestdla lichwiarzy początkiem końca i nie dziwiłby się, gdyby chcielipowrócić do parytetu złota, głosząc przy tym hasła przywracaniawartości pieniądzowi  nie należy się na to zgadzać, bo będzie to(ewentualnie) nowy podstęp.W demokracji finansowej demonetaryzacjazłota zostanie przemieniona w dobro.Ludzka energia życiowa zostanieuzewnętrzniona w nowych formach, znacznie bardziej uduchowionych.Homo rapax zmusi do tego Polaków, a pózniej innych ludzi.Ceną200 przetrwania jest postęp duchowy i intelektualny  możliwy i dostępnycoraz większej liczbie ludzi wykształconych a jednocześnie bezrobot-nych.Bezinteresowność jest najpotężniejszą i najmniej poznaną siłąduchową człowieka.To ona zdominuje świat.Tak, więc, istnieją dwie drogi prowadzące do tego samego celu.Drogi te nie są sprzeczne ani nie wykluczają się.Mogą być nawetrealizowane równolegle.Demokracja finansowa na płaszczyznie pań-stwowej, powszechna bezinteresowność na płaszczyznie lokalnej i pry-watnej.Dzieje się to już na świecie i w Polsce: koła sąsiedzkiejsamopomocy.Obie drogi zmierzają w jednym kierunku i mają ten samcel.Celem tym jest nowa forma cywilizacji: cywilizacja miłości, opartana powszechnej bezinteresowności.Powszechna bezinteresowność tow istocie powszechna korzyść  interes znakomitej większości.Na realizacji demokracji finansowej nie można stracić, gdyż albo sięją osiągnie z korzyścią dla wielu, albo wynegocjuje się ustępstwa odreprezentantów absurdalnej polityki finansowej  choćby częściowedofinansowanie najuboższych, realizowane przez homo rapax ze strachuprzed utratą kontroli i pozycji.Już samo opublikowanie zasad demokracjifinansowej, może przyczynić się do zmniejszenia wyzysku, gdyż uświa-domi obecnym decydentom, że powstał nowy, ogólnospołeczny i ponad-narodowy program naprawy sytuacji gospodarczej, alternatywa dlarasizmu finansowego, dla globalizmu i dla obecnej polityki UniiEuropejskiej.Program ten jest atrakcyjny dla wszystkich ludzi, młodychi starych, Europejczyków i Afrykanów, Amerykanów i Azjatów.Nawetobecne  elity finansowej władzy będą się starały zmniejszyć wyzysk,aby nie przegrywać ideologicznie ze zwolennikami demokracjifinansowej, w sposób tak o c z y w i s t y.Im silniejsi będą zwolennicydemokracji finansowej, tym lepiej będzie się działo we wspólnocie ludzina Ziemi.Zasady demokracji finansowej mogą zostać wprowadzone w życie, sąna wyciągnięcie ręki.Wystarcza powszechne uświadomienie ludziom, żeich los, nie jest zależny od bliżej niesprecyzowanego fatum, ale że ichcodzienne kłopoty i brak pieniędzy są wynikiem świadomie prowadzonejpolityki obecnych decydentów, którzy dążą do finansowego zniewolenianarodów i ich depopulacji przy użyciu metod finansowo-ekonomicznych.Trzeba także ludziom zwracać uwagę na to, że zasadność postawy przeczekania złych czasów s k o ń czył a si ę w momencie stworzeniaidei demokracji finansowej.Nie ma nic łatwiejszego jak dodawać201 pieniądze na konta, zamiast je mnożyć, obliczać kwoty według finan-sowych wskazników wzrostu produkcji, zamiast według biurokratycznienarzuconego poziomu oprocentowania, świadomie zastosować pieniądzterminowy, który jest przecież odzwierciedleniem naturalnegokonsumowania i przemijania dóbr, zamiast narażać się na nieuchronnyi niekontrolowany krach waluty, z powodu jej nadmiernej emisji.Demokracja finansowa może być wstępem do demokracji gospodarczej,o której pisze David C.Korten, w cytowanej już przeze mnie książce [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •