[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W długim okresie w konkurencji monopolistycznej: a.firma jest mniej efektywna niż firma wolnokonkurencyjna, b.firmy produkują po minimalnych kosztach, c.jeżeli rynek jest zyskowny zwiększa się liczba konkurentów, d.wszystkie powyższe.    7.Wzrost konkurencyjności na rynku konkurencji monopolistycznej powoduje : a.wzrost dochodu firmy, b.spadek produkcji, c.spadek cen, d.spadek wielkości popytu.    8.W warunkach oligopolu: a.cena ma stałą tendencję spadkowa, b.cena jest wynikiem porozumienia oligopolistów, c.cena ma charakter rynkowy lecz oligopoliści dążą do jej obniżenia, d.cena jest stabilna w wyniku wojen cenowych.    9.W konkurencji monopolistycznej: a.występuje kilka firm, b.produkty są standardowe lub zróżnicowane, c.popyt jest bardziej nieelastyczny niż w oligopolu, d.firmy mogą wpływać na ustalanie poziomu cen.    10.Oligopol : a.jest strukturą mniej efektywną od polipolu, b.jest cenodawcą, c.ma ograniczoną kontrolę przy ustalaniu ceny, d.nie stosuje konkurencji pozacenowej.    11.Firmy należące do konsorcjum : a.obniżają produkcję, b.współdziałają w realizacji wielkich inwestycji, c.zwiększą konkurencję, d.wszystkie powyższe.    12.Lider cenowy to firma: a.dominująca w zakresie niskich kosztów produkcji, b.która osiągnęła największą siłę rynkową, c.która ma najniższe koszty produkcji, d.wszystkie powyższe.    13.Cena oligopolisty wyznaczona jest przez : a.przecięcie D i S, b.przecięcie MR i MC, c.przecięcie wielkości optymalnej i popytu, d.przecięcie MR i TC.    14.Dla oligopolu optimum produkcji wyznacza : a.MR=MC i P=ATC, b.MR=MC i P>MR, c.MR=MC i P>MC, d.MR=MC i P< MR.    15.Jeśli w krótkim okresie w warunkach konkurencji monopolistycznej osiągane są zyski ekonomiczne, to po pewnym czasie możemy oczekiwać: a.mniejszej liczby firm na rynku, b.utworzenia kartelu, c.przesunięcia się w lewo i uelastycznienia się krzywej popytu indywidualnych firm, d.przesunięcia się w prawo i uelastycznienia krzywej podaży indywidualnych firm, e.wzrostu poziomu produkcji indywidualnych firm.    16.Głównym elementem charakteryzującym konkurencję monopolistyczna jest: a.wysoka elastyczność popytu, b.zróżnicowanie produktów, c.wielka liczba dostawców, d.niższy poziom cen niż w oligopolu.    17.Koncern to zgrupowanie firm , które są : a.pod jednym zarządem, b.samodzielne pod względem prawnym, c.połączone ze względu na fazy procesu gospodarczego, d.zawsze bardzo rentowne.    18.Kontrola nad ceną w warunkach oligopolu jest: a.absolutna, b.ograniczona współzależnością cenową, c.ograniczona chłonnością rynku, d.niemożliwa.    19.Krzywa popytu dla oligopolu jest: a.wysoko elastyczna, b.nieelastyczna, c.nie tak elastyczna jak w wolnej konkurencji, ale nie tak nieelastyczna jak w monopolu, d.sztywna ale nie tak, jak w czystym monopolu.    20.Monopolistycznie konkurencyjna firma: a.produkuje w minimum ATC, b.pobiera wysoką cenę i produkuje więcej niż firma doskonale konkurencyjna, c.będzie maksymalizować krótkookresowe zyski, produkując w punkcie, dla którego MR=MC, d.w długim okresie produkuje w obszarze dyzekonomii skali, e.wszystkie powyższe    21.Na rynku konkurencji monopolistycznej : a.funkcjonuje wiele firm, b.popyt jest wysoko nieelastyczny, c.produkowane są dobra zróżnicowane, d.istnieją względnie nieduże bariery wejścia.    22.Oligopol : a.jest strukturą mniej efektywną od polipolu, b.jest cenobiorcą, c.ma ograniczoną kontrolę przy ustalaniu ceny, d.nie stosuje konkurencji pozacenowej.    23.Oligopol: a.jest zawsze związany z dużymi przedsiębiorstwami, b [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •  
    ert Jordan Koło czasu 10 Spustoszone ziemie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl
  •