[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Dominują cele śr.i długofalowe.W przypadku orientacji prod.odcinamy się, zależy nam tylko na zysku.Akcent na sprawność działania, aspekty ekonom.-finansowe, niskie koszty, wyrafinowane techniki usprawniania prod.4) Jaka jest produkcja, jaki jest asortyment produktu?Jeżeli prod.jest mało elastyczna, wąski asortyment, działalność przeds.bazuje na danych możliwościach prod., sprzedaje towary, które ostały już wyprodukowane - to przeds.działa na zasadzie orient.prod.Gdy prod.jest elastyczna, szeroki i zróżnicowany asortyment, to żeby zrealizować założenie mieszczące się w strukturze założeń market.to trzeba zmienić filozofię, zmienić patrzenie.Bo jeżeli dalej będzie rosła konkurencja to przeds.te nie wytrzymają, bo nie mają profesjonalnie przygotowanej strategii zarządz.market.5) Rozwój i kształtowanie produktu.o.m.- potrzeby i oczekiwania nabywców są podstawowe, dominują.o.p.- gdy idzie o poprawę funkcjonalności i oszczędności kosztów, bardziej istotna jest forma i styl w jakim ten towar jest wystawiany na rynku, dominują technologiczne aspekty produkcji, które leżą u podstaw filozofii rozwoju i kształtowania produktu.Konsekwencje są takie, że w przeds.ma miejsce weryfikacja oparta na kryterium racjonalności, dominuje rola i kompetencja inżyniera - o.p.o.m.- akcent na potrzeby i oczekiwania nabywcy, na styl i formę - czyli na pierwszym miejscu jest testowanie produktu na rynku, dominująca rola jest na etapie projektowania i stylistyki, specjalistów ds.nabywcy, decydujący głos ma menager produktu.6) cena - kosztyJeżeli koszty są ważniejsze od ceny (gdy się podnosi cenę to się mówi, że koszty rosną) - o.p.o.m.- cena ważniejsza od kosztów - musi to mieć konsekwencje w sferze planowania i org.7) opakowanieo.p.- niezawodne i funkcjonalne.o.m.- dostosowane do preferencji nabywcy.8) o.m.- badania rynku - nie mogą być jedyne, a tylko dominujące nad resztą.9) Market.jest jedną z funkcji przeds.tzn., że są obszary, o których do tej pory nie mówiliśmy.o.m.- wszystkie te dziedziny są tak ustawione, że działanie w tych sferach są motywowane przez kryterium opcji rynkowych, tzn., że rozstrzyga się tam problemy stricte finansowe, czy związane z zatrudnieniem, ale tym duchem jest opcja rynkowa (market.).o.p.- działania w sferze pozamarket.poddane są fetyszowi produktu.Orientacja na nabywcę jest główną filozofią marketingu, oznacza, że w przedsiębiorstwie dominuje myślenie kategoriami nabywcy (rynku) na wejściu i na wyjściu.PYTANIE: Dokonać charakter.orientacji na nabywcę i na produkt z punktu widzenia kryteriów : strategia, zysk, efektywność organizacji, prawo, potencjał przedsiębiorstwa.PODSTAWY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGOAUTORFAZA ZARZĄDZANIAH.Meffert(1991)lfaza analizyllprognozyllmark.strategicznylloperacyjne planowanie marketingowellrealizacja i kontrolalM.Bruhn(1990)lanaliza sytuacji marketingowejllplanowanie marketingowellrealizacjallkontrolalPh.Kotler(1991)lanaliza szans marketingowychllustalenie i wybór docelowych rynkówllrozwój strategii marketingowychllplanowanie programów marketingowychllorganizacja, realizacja i kontrola działań (czynności) marketingowychlL.Poth(1986)lanaliza sytuacji rynkowychllustalenie celówllokreślenie i rozwój strategiilltaktykallkontrola i dostosowanielPh.Kotler(1991)lplanowanie marketingowe: plan.strategiczne i operacyjnellorganizacja marketingullcontrollinglR.Geml(1992)lplanowanie marketingullrealizacjallkontrolalW.Hill J
[ Pobierz całość w formacie PDF ]