[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W ten sposób mógÅ‚byÅ› sprze­dobry zysk, ale to nie jest takdać mu nie tylko opony, ale jeszcze koÅ‚a.Można pójść jeszczeważne, jak bezpieczeÅ„stwo.dalej i zwrócić uwagÄ™, że bez wzglÄ™du na jakość opon znacznieNie chcÄ™ ryzykować i stracić tego,wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo rodzinie zagwarantuje system ABS.co mam".PotrzebÄ™ bezpieczeÅ„stwa klienta jeszcze bardziej niż to, o copierwotnie prosiÅ‚, zaspokoiÅ‚by nowy samochód.MajÄ…c wiele róż­ WiedzÄ…c, że najważniejszym kryterium klienta jest bezpie­nych możliwoÅ›ci sprzedaży, wiÄ™cej sprzedasz.czeÅ„stwo, doradca finansowy może teraz bardziej mu pomócw uzyskaniu tego, co jest mu potrzebne.Ma znacznie wiÄ™cejSens tego jest prosty i niezwykle istotny.Im wyższe i waż­opcji, a niektóre z nich mogÄ… być o wiele lepsze dla klienta niżniejsze kryterium, które możesz zidentyfikować u kogoÅ› innego,obligacje, o które pierwotnie prosiÅ‚.tym wiÄ™cej bÄ™dziesz miaÅ‚ możliwoÅ›ci jego zaspokojenia.A imwiÄ™cej masz opcji, tym wiÄ™ksze prawdopodobieÅ„stwo, że oferujÄ…c 190 N L P S KUTECZNE STRATEGI E PERSWAZJ I 191Teraz musisz zebrać doÅ›wiadczenia na wÅ‚asnym polu, by po­ Wiele osób mówi  ChcÄ™ osiÄ…gnąć sukces".Gdy spytasz:  Coznać typy wysoko cenionych kryteriów Twoich klientów.Takie Ci da osiÄ…gniÄ™cie sukcesu?", niektórzy wyjaÅ›niÄ…, DO czego sukcesinformacje uÅ‚atwiÄ… dopasowanie prezentacji, a także dobór pro­ pozwoli im siÄ™ przybliżyć:  żebym mógÅ‚ podróżować" lub  żebymduktów i usÅ‚ug, które zaspokajajÄ… potrzeby klientów.mogÅ‚a wyjść za mąż" albo  wtedy bÄ™dÄ™ mógÅ‚ kupić rancho i ho­dować konie".Inni opiszÄ…, OD czego pozwoli im siÄ™ to odsunąć: żebym mógÅ‚ rzucić pracÄ™",  żebym wyszedÅ‚ z dÅ‚ugów" lub wtedy bÄ™dÄ™ mogÅ‚a siÄ™ rozwieść".Także pieniÄ…dze mogÄ… byćBadanie strategii motywacyjnejużywane jako wartość OD i DO.Gdy poznasz kierunek moty­wacyjny innych, postaraj siÄ™ go zapamiÄ™tać lub nawet zapisz.Jeszcze wiÄ™cej informacji można znalezć, badajÄ…c sposób myÅ›le­Te informacje pozwolÄ… Ci dostosować przekaz, dziÄ™ki czemunia ludzi o ich wartoÅ›ciach.PamiÄ™tasz, jak w rozdziale 3.omawia­bÄ™dziesz o wiele bardziej przekonujÄ…cy.na byÅ‚a motywacja DO i OD? Teraz dowiemy siÄ™, jakie strate­StarajÄ…c siÄ™ kogoÅ› zmotywować lub przekonać, używaj ko­gie majÄ… ci wokół Ciebie, na których chciaÅ‚byÅ› wpÅ‚ynąć.Gdyniecznie preferowanego przez niego kierunku motywacji w poÅ‚Ä…­zadajesz komuÅ› pytanie:  Co Ci da uzyskanie tego?", w odpo­czeniu ze sÅ‚owem, które wyraża jego kryterium.JeÅ›li w okre­wiedzi taka osoba wymieni kolejne sÅ‚owa, które wyrażajÄ… jejÅ›lonych sytuacjach klientka skÅ‚ania siÄ™ do używania kierunkuwartoÅ›ci lub też wskazujÄ… kierunek jej strategii motywacyjnej.OD, to chcÄ…c jÄ… zmobilizować, powinieneÅ› podkreÅ›lić, co siÄ™ nieNa przykÅ‚ad wielu klientów, którzy chcÄ… kupić dom, pragniestanie, jeÅ›li kupi Twój produkt. JeÅ›li kupi pani ten samochód,przestrzeni.Kiedy agent ich pyta:  Co paÅ„stwu da dużo prze­uniknie (sÅ‚owo o kierunku OD) pani dalszych wydatków na na­strzeni?", jeden ldient mógÅ‚by odpowiedzieć: ,J?ozwoli na wiÄ™k­prawy i obsÅ‚ugÄ™" (jej kryterium = wydatki).JeÅ›li jednak w okre­szÄ… swobodÄ™ ruchów", inny zaÅ›:  UniknÄ™ zagracenia".Å›lonych sytuacjach klient ma skÅ‚onność do wiÄ™kszej motywacjiCi dwaj klienci sÄ… przykÅ‚adami dwóch odwrotnych typów kie­przy użyciu słów DO, zwiÄ™kszaj motywacjÄ™ poprzez opis pozy­runku motywacji.Ludzie o kierunku DO używajÄ… takich słówtywnego wyniku.KupujÄ…c ten samochód, zdobÄ™dzie podziw i sza­jak  zyskać",  osiÄ…gnąć",  nagrody".Ci z kierunkiem OD stosujÄ…cunek ludzi, którzy doceniajÄ… tak sprawne samochody (jej kry­raczej sÅ‚owa:  ustrzec siÄ™",  wygoda",  relaks"  uciec od".terium = podziw, szacunek, sprawność).Jest to jedna z części lingwistycznych programowania neu-rolingwistycznego.Te różnice sÄ… rzeczywiÅ›cie sÅ‚yszalne w mo­wie.Niektóre sÅ‚owa, odnoszÄ…ce siÄ™ do wartoÅ›ci, bardzo wyraz­nie wskazujÄ… kierunek motywacji.Na przykÅ‚ad przyjemność toOkreÅ›lanie strategii reprezentacjiwartość z kierunkiem DO, tak samo jak wyzwanie.BezpieczeÅ„­stwo to wartość z kierunkiem OD.Wolność może przyjąć obaInnÄ… metodÄ… motywowania i przekonania osób jest użycie ichkierunki, dlatego tÄ™ wartość należy poprzeć pytaniem:  Co Cistrategii reprezentacji.SkÄ…d mamy wiedzieć, do której strategiida poczucie wolnoÅ›ci?".JeÅ›li odpowiedziÄ… bÄ™dzie  pozwolimyÅ›lowej siÄ™ odwoÅ‚ać? Ruchy gaÅ‚ek ocznych i oparty na wra­uciec od ograniczeÅ„", wiesz, że jest to wartość OD.JeÅ›li zaśżeniach zmysÅ‚owych jÄ™zyk systemów sensorycznych to praw­ da mi wiÄ™cej doznaÅ„", jest to wartość DO.dopodobnie najlepiej znane elementy NLP.WspółzaÅ‚ożyciele,Richard Bandler i John Grinder wraz ze studentem Robertem 192 N L PSKUTECZNE STRATEGIE PERSWAZJI 193Diltsem odkryli, że nieÅ›wiadome ruchy gaÅ‚ek ocznych osoby od­modalnoÅ›ci, postaraj siÄ™ dopasować do jego stylu myÅ›leniazwierciedlajÄ… wewnÄ™trzne systemy reprezentacji.Podstawowai wzmocnij kontakt.wiedza o ruchach gaÅ‚ek ocznych i ciaÅ‚a może znacznie zwiÄ™k­Gdy preferowanym systemem reprezentacji jest system wzro­szyć przekonujÄ…cy charakter prezentacji, ponieważ ludzie cza­kowy, zaoferuj zdjÄ™cie lub film:  PatrzÄ…c na to, jak pan oceniasami pozostajÄ… w okreÅ›lonym trybie myÅ›lenia przez jakiÅ› czas.ten zakup.".W przypadku gdy dominujÄ…cy jest sÅ‚uchowy systemJak pamiÄ™tamy z rozdziaÅ‚u 2., mamy pięć zmysłów, ale do my­reprezentacji, oferuj sÅ‚owa, zwÅ‚aszcza w formie listy:  Z tego,Å›lenia używamy głównie trzech: wzroku, sÅ‚uchu i czucia.To, żeco pan mi powiedziaÅ‚y sÅ‚yszÄ™, że  ,".JeÅ›li chodzi o kinestetycznyktoÅ› przetwarza informacje w sposób wzrokowy, można stwier­system reprezentacji, zaoferuj coÅ› zwiÄ…zanego z emocjami:dzić, gdy nieÅ›wiadomie patrzy w górÄ™.Nie patrzy na coÅ› bÄ™dÄ…­ Z tego, co mi pani jak dotÄ…d przekazaÅ‚a, odnoszÄ™ wrażenie,cego na zewnÄ…trz, ale na coÅ› zdecydowanie w Å›rodku.Dodat­Å¼e pani wyczucie sytuacji jest nastÄ™pujÄ…ce.".Kiedy klientkakowÄ… wskazówkÄ… bÄ™dzie wskazywanie na punkt w przestrzeniuÅ›miecha siÄ™ uradowana, że ktoÅ› jÄ… rozumie, możesz być pewny,jak na ekran, bardzo szybkie tempo mowy, czasami z wyraznieże to, co prezentujesz, zostaÅ‚o zrozumiane, i uzyskasz odpowiedz.oderwanymi od siebie myÅ›lami, lub używanie słów odnoszÄ…cychsiÄ™ do oglÄ…dania obrazów, rysunków lub filmów.Gdy te zacho­wania trwajÄ… przez kilkanaÅ›cie lub kilkadziesiÄ…t sekund, osobaDodawanie submodalnoÅ›ciprzetwarza swoje przeżycia głównie w sposób wzrokowy.Inaczej jest w przypadku osób, które stale patrzÄ… w dół lubw kierunku motywacjiw lewo, a wymieniajÄ…c punkty, czÄ™sto używajÄ… do tego palców,czÄ™sto mówiÄ… do siebie, mówiÄ… gÅ‚oÅ›no i jednostajnie, czÄ™sto doty­W poprzednich rozdziaÅ‚ach dowiedzieliÅ›my siÄ™, co zrobić, by coÅ›kajÄ…c i gÅ‚adzÄ…c siÄ™ po twarzy lub tych, które używajÄ… słów odno­staÅ‚o siÄ™ dla Ciebie bardziej przekonujÄ…ce i bardziej motywujÄ…ceszÄ…cych siÄ™ do tego, co ludzie powiedzieli, sÅ‚yszeli lub czytali.przez zwiÄ™kszenie wyrazistoÅ›ci submodalnoÅ›ci w wewnÄ™trznymJeÅ›li te zachowania trwajÄ… przez kilkanaÅ›cie lub kilkadziesiÄ…tsystemie reprezentacji.Aby wzmocnić to, co CiÄ™ pociÄ…ga lubsekund, osoba przetwarza swoje doznania głównie dzwiÄ™kamiczego chcesz uniknąć, uczyÅ„ to bardziej spójnym, wiÄ™kszym,i sÅ‚owami, czyli sÅ‚uchowo.barwniejszym i trójwymiarowym [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lunamigotliwa.htw.pl
  •